Trzy autorki
Odsłony: 694Chronicles of Darkness
Autor: Ekipa z niebieskiego jeep'a
Pierwszy z systemów ma jest iście antyczny i stanowi zapis wyobrażenia "jak wygląda idealny system". Ma on dwóch autorów i jest artefaktem z roku 1999. Był pierwszym wspólnym projektem z Dawidem (współautorem Fobium: Compediu Maleficarum)- mieliśmy wtedy około 12 lat. Pisany ręcznie w dwóch tomach- jeden zatytułowany "Świat", drugi "Mechanika". Niestety udało mi się tylko dotrzeć do jednego- mechaniki, leżącej na dnie szuflady. Jakie były mocne strony systemu:
- Duża ilość ras: od standardowych elfów i krasnoludów przez klany wzorowane na szkockich po takie cuda jak irtydzi, jaszczuroludzie czy ludzie cybyle (nawet nie pamietam jak wyglądali). W dodatku grać można mieszańcami jak pół-ogry i pół-elfy.
- Innowacyjne profesje a wśród nich obowiązkowy wiedźmin.
-System magii dynamicznej i statycznej: niestety nie został on opisany.
Kilka obrazków: https://drive.google.com/folderview?id=0B2LbHRQ0-Ut5QUNnTF9CbjRFVm8&usp=sharing
Oneiros
Autor: Przemysław "Thronaar" Wasilewski
Sny wydają się idealnym materiałem na system rpg. Najbardziej znana praca obejmujących tą tematykę to Kraina Snów do ZC. Z Oneiros zetknąłem się podczas czytania prac na świąteczny konkurs Karczmarza. System jest jak najbardziej wart przeczytania oraz wykorzystania- nawet jako element w innym systemie (od snów szamana w fanatasy po domenę wirtualnej rzeczywiśtości). Jednoczęśnie system posiada wyraźistą oraz łatwą w użyciu mechanike. Jakie składniki mi się podobały:
- Wzorowany na Incepcji system "profesji" oraz umiejętności (dający różne metody na działania w śnie)
- Róża snów: jeśli gracze przesadzą w zmianach pewnego rodzaju śpiący obudzi się.
- Sporo przykładów scenariuszy/settingów w tym mój ulubiony Arkham Asylum.
Strona systemu: http://oneiros.wdfiles.com/local--files/do-pobrania/Oneiros-podr%C4%99cznik.pdf
Ghost Riders
Autor: Łukasz "Skavenloft" Kołodziej
Pierwsze zgłoszenie na konkurs Rzut na Inicjatywę 3. O czym będzie:
W wyścigu do bram nieba stają zastępy potępionych. Pierwszy z nich, który dotrze na miejsce - zostanie zbawiony. A reszta niech się smaży piekle. Podczas gry, uczestnicy aktywnie ze sobą rywalizują - w końcu zwycięży tylko jeden - a Mistrz Gry, czyli Diabeł, rzuca im kłody pod nogi i stara się zwrócić przeciwko sobie.
W grze równie ważny będzie dobór piekielnych mocy samych Potępionych, co odpowiednia fura i postacie, które można napotkać po drodze. Całość ma być krótka, dynamiczna i łatwa w obsłudze, zdecydowanie jednostrzałowa, do rozegrania w czasie kilku godzin bez większego przygotowania. Klimat "amerykańsko-hajłejowy" z mnóstwem stereotypowych postaci rodem z taniego kina akcji. Postacie graczy to twardzi faceci i laski, którzy kulom się nie kłaniają, zawsze mają kieszenie pełne amunicji i nigdy nie tankują. Potrafią pić całą noc i wygrać na rękę z gorylem. Posługują się każdą możliwą bronią i potrafią poruszać się każdym pojazdem. Gra nie ma być w żadnym razie realistyczna, będzie w niej mnóstwo stereotypowych postaci rodem ze starych filmów i widowiskowych akcji, w sam raz dla trzydziestoletnich małych chłopców po pracy.
Postęp prac oglądać będzie można na stronie: http://rpgmanufacture.pl/showthread.php?tid=847