Blog

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 80.

Rok 1924: Machiny Wojny oraz Kuryer Wielkopolski

11-11-2017 11:27
3
Komentarze: 0
Rok 1924: Machiny Wojny oraz Kuryer Wielkopolski
MACHINY WOJNY Bezpłatny dodatek do „Nauki i Techniki” Nr 3 (Marzec 1924) Nakład 300.000 egz. Drukarnia „Dobrowolski”, H.J. Dobrowolscy   WRPB-3 „Orzeł” Jedną z bardziej charakterystycznych cech owej maszyny jest prawdopodobnie zdumiewająca ilość przydomków ją określających, istniejących w samym tylko języku polskim. Fruwak, Maciora, Megiera, Spachor, Klin, Budda – to tylko niektóre z nich. Mowa oczywiście o szczytowym osiągnięciu cywilizacji łacińskiej, popularnie zwanym „latającą fortecą”. Sercem owych maszyn jest napęd Tesli-...

Trzy Wizyty [Scenariusz WFRP]

02-11-2017 18:51
3
Komentarze: 0
Trzy Wizyty [Scenariusz WFRP]
Zwykle scenariusze projektujemy z dużym polem manewru dla Mg w doborze scen, wątkami dodatkowymi i po prostu bawiąc się w tworzenie świata. Powstają zwykle teksty którym bliżej do kilkudziesięciu stron niż kilkunastu. Najnowsza edycja Konkursu Elektorskiego, organizowanego przez oficjalny fanpage WFRP, nie pozostawiła mi jednak pola manewru - 10 stron. Ponieważ akurat znajdowałem się w warhammerowych klimatach (wcześniejszy Quentin, nowy Total War i jesień za oknem) postanowiłem spróbować. Pomimo fatum ciążącym na konkursach z WFRP (i tych organizowanych przez poltera jak i "ogólnych"...

Listy sierżanta (Cz. III)

22-10-2017 15:15
1
Komentarze: 0
Sierżant Jan Podgórski,  Kijów. Zabytkowe miasto, w całej swej okazałości ze świetlistą Ławrą Pieczyńską na czele. Nie jedno widziało ważne w światowych dziejach zdarzenie. Tatarów w 1240. Rozpustnych kozaków Chmielnickiego w 1648. Niedobitki Krasnej Armii w 1918. Wreszcie Królewskich ułanów w 1919 i parę innych stłuczek co to znaczenie miały same z się nikłe, albo nikłe na tle całej wojny. Teraz jednak był to oblężony bastion, ostatni przyczółek cywilizacyji, ostatnia tarcza broniąca Europy przed zakusami Mikołaja Aleksandrowicza.  Żołnierze zgromadzili się przy oknach, na bezdech...

Listy sierżanta (Cz. II)

18-10-2017 15:46
0
Komentarze: 2
Listy sierżanta (Cz. II)
MACHINY WOJNY Bezpłatny dodatek do „Nauki i Techniki” Nr 2 (Luty 1924) Nakład 300.000 egz. Drukarnia „Dobrowolski”, H.J. Dobrowolscy Wilno 67 MJA-122 „Taran” Prawdopodobnym pomysłodawcą i pierwszym wykonawcą projektu był sir Ronald Startley, brytyjski naukowiec, który wsławił się wieloma innowacjami w zakresie protetyki i udogodnień dla inwalidów. Pierwsze Mobilne Jednostki Artyleryjskie (ang. Mobile Artillery Unit; ros. Мобильная Aртиллерийская Yстановка) pojawiły się na froncie jeszcze w 1916 roku – były nimi rumuńskie „Voronescu”. Moc...

Making of Quentin 2017

15-10-2017 12:11
2
Komentarze: 0
Making of Quentin 2017
Geneza nadesłanego przez nas na XIX edycję konkursu Quentin scenariusza „Festyn w Obeersert” jest dosyć długa. Wszystko rozpoczęło się od mini-kampanii w WFRP jaką rozgrywaliśmy wiele lat temu (byłem wtedy Mg, Dawid graczem). W jej pierwszej części gracze wcielali się w Skavenów i podobnie jak w „Festynie” prowadzili akcję dywersjną przeciw niewielkiej ludzkiej społeczności. W następnej części scenariusz przechodził w ręce awanturników (początkowo gracze nie zdawali sobie sprawy że mierzą się ze skutkami swoich własnych poczynań) i kończył się starciem ze szczuroludźmi...

Listy sierżanta (Cz. I)

11-10-2017 22:00
0
Komentarze: 0
Listy sierżanta (Cz. I)
Sierżant Jan Podgórski, 29.XII.1924, Warszawa. Dnia 20 grudnia 1924 roku, na cztery dni przed Wigilią Świąt Bożego Narodzenia,  front wschodni został przełamany na Dnieprze. Dla mnie i mych kamratów z 6. kompaniji znaczyło to tyle, że zapewne wigilijną wieczerze zmuszeni będziemy zjeść w okopach lub w najlepszym razie w pociągu. Do tej pory, to jest przez ostatnje cztery lata Odrodzone Królestwo Polskie zdołało przesunąć swoje granice daleko na wschód oraz zdominować południowo-wschodnie wybrzeże Bałtyku, ale ukraińska czerń podjudzana przez niedobitki marksistowskich agitatorów by...

Wielkie sprawy a drużyna, czyli garść pomysłów do WFRP.

04-10-2017 13:38
1
Komentarze: 0
Wielkie sprawy a drużyna, czyli garść pomysłów do WFRP.
ak widzicie na tapecie w Fobium Industries wciąż jest Warhammer. Dzięki scenariuszowi „Festyn w Oberseert” udało nam się zdobyć pierwsze wyróżnienie w konkursie Quentin 2017. (Gratulacje dla zwycięzców - „Pomiot” jest świetny!). Dla nas to jednak nie koniec prac nad tekstem. Dzięki krytycznym uwagom jury oraz komentującym blogerom (Enc, Ifryt, Squid) jest to okazja do poprawiania scenariusza. W tym roku było dużo naprawdę konstruktywnych uwag. Niebawem rozpoczniemy poprawki, szykuje się kilka większych zmian w tekście ale efekt mamy nadzieje będzie naprawdę dobry. ...

Idzie lasem pani jesień, Warhammera w koszu niesie.

14-09-2017 16:32
3
Komentarze: 7
Idzie lasem pani jesień, Warhammera w koszu niesie.
Pomimo tego że od premiery WFRP upłynęło sporo wody w Wiśle to nadal jest ważnym systemem w Polsce. Nie tylko w kontekście tego że „każdy zaczynał od młotka” ale aktualnej żywotności wśród fanów RPG. Wydawany jest właśnie nowy dodatek, nadesłana na Quetina prawie połowa prac jest do tego systemu a zarówno na „Panie i Panowie…” jak i „Eksperci RPG” wciąż przewija się Warhammer. Dodatkowy zastrzyk zainteresowania tym światem przynosi komputerowa seria „Total War”. Sam również wracam, co jakiś czas wracam do Imperium i mam kilka propozycji ja...

Połączony ze światem

21-08-2017 15:03
0
Komentarze: 8
Połączony ze światem. Połączony ze sobą. Rozrastasz się, niczym nowonarodzony! 1. Niebo Kwietnia Czyż nie jest pięknym splot myśli płynących w złotym blasku złotej ery, niczym ogromny połyskujący strumień, potok słów i obrazów, dźwięków i impresji – otoczonych nimbem zrozumienia i wiecznego geniuszu, prawdy narodzonej z wieków błądzenia, pięknej idei wyśnionej przez miliony dla miliardów sięgających ku nieskończonym niebiosom? Jakże błogo jest nurzać się w oceanie wiadomości – tak rozległym, że niepojętym – i odczuwać niekończąca się cyfrową satysfakcję i wyższość nad tym...

Jednostrzał - jest w tym sens!

13-08-2017 20:20
5
Komentarze: 4
W działach: fobium industries
Jednostrzał - jest w tym sens!
Prowadzę głównie jednostrzały i to takie najbardziej ekstremalne, „quetinowe”- z nakreślonymi postaciami, w egzotycznych settingach oraz z dziwnymi rozwiązaniami mechanicznymi (jak granie w komputerowej symulacji i możliwość nagłej zamiany przydziału postaci pomiędzy graczami). Takie granie ma niezmiennie zła prasę, więc postaram się pokazać kilka zalet scenariuszy. Poniżej trochę polemizuję z tekstem Enca, u niego podanych jest też tam trochę zalet jednostrzałów, których nie powtarzam więc warto spojrzeć na oba teksty.  W czym wygrywa kampania? Do czego służy kampania...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.