Blog

Wyświetlono rezultaty 11-20 z 80.

Nad czym pracujemy?

12-08-2017 23:45
1
Komentarze: 2
W działach: fobium industries
Nad czym pracujemy?
Po zeszłorocznym uczestnictwie w XVIII edycji konkursu Quentin na którą wysłaliśmy dwie prace (Rodzina naszych czasów oraz Magiczny Ikosaedr) wbrew pozorom nie zasypialiśmy gruszek w popiele. Część projektów jest na etapie tworzenia, część czeka na realizacje przez wydawcę. Po pierwsze mamy nowego bloga: https://fobium.blogspot.com, tam też przenieśliśmy archiwum starszych materiałów. W dziedzinach kreatywnych też się trochę dzieje: Granie w Apocalypse World zaowocowało w końcu napisaniem własnej gry na mechanice PbtA. MULTI-Arisu, mini-gra w klimacie cyberpunk powinna ukazać się w...

Ghost in the Shell czyli każdy hamburger będzie Big Makiem.

06-04-2017 14:41
4
Komentarze: 0
Ghost in the Shell czyli każdy hamburger będzie Big Makiem.
SPOJLERY! W filmie Alien jest świetna scena. Ripley, zgodnie z procedurą, nie zgadza się na wejście potencjalnie zakażonego na pokład statku. Kapitan za wszelką cenę chcę uratować swojego oficera i kolegę. Używa autorytetu i nakazuje działanie wbrew przepisom BHP. W końcu android, mający swoje cele, przełamuje impas i otwiera śluzę. Oczywiście żeby akcja toczyła się dalej śluza musiała być otwarta. Ale napięcie było zbudowana z poszanowaniem wewnętrznej logiki tego świata. Każda z postaci działa według siebie racjonalnie, wymiana zdań miała sens. Co więcej mogła być wskazówką, co do ukrytych...

[Quentin 2016] Poprawione wersje: Magiczny Ikosaedr oraz Rodzina naszych czasów

03-10-2016 20:30
5
Komentarze: 0
[Quentin 2016] Poprawione wersje: Magiczny Ikosaedr oraz Rodzina naszych czasów
Dostępne są już na stronie fobium indrustries poprawione wersje prac złożonych na Quentin 2016. Niebawem powinny pojawić się również na stronie konkursu. Poniżej staram się przedstawić zmiany jakich dokonaliśmy ("Rodzina..." jest bowiem dwóch autorów) oraz wejść w polemikę z kapitułą konkursu.    Rodzina naszych czasów - Historia postaci: najbardziej kontrowersyjna część scenariusza została przerobiona. Po poprawkach całość historii została oddana w ręce graczy i nie ma podziałów płciowych. Rozwiązanie pierwotne jawiło mi się jako przewrotna odwrotność procesu tworze...

Kontrolując dystans postać-gracz

29-08-2016 23:41
2
Komentarze: 1
Kontrolując dystans postać-gracz
Pierwotnie wpis miał się ukazać jako komentarz do wpisu Planetourista „Postać jako interfejs” jednak trochę się rozrósł a notka została przykryta świeżą warstwą nowych.  Główną myślą tekstu jest „Postać w grze zawsze robi coś za nas i pozwala nam to „po trochu” przeżyć dzięki wczuciu w nią czy, w bardziej zdystansowanym podejściu, opowiadaniu o niej. Wydaje mi się, że to, na ile jest pełnoprawną i pełnokrwistą osobowością, a na ile pretekstową „lalką” zależy od tego, co właściwie chcemy przeżywać za pomocą tego interfejsu.”  Oczywiście...

5 prostych patentów na lepszy scenariusz konkursowy

12-08-2016 19:34
7
Komentarze: 1
W działach: Quentin
5 prostych patentów na lepszy scenariusz konkursowy
Do ostatecznego terminu wyłania prac na tegoroczną edycje Quentina pozostało ledwie 10 dni. Jest to więc najlepszy moment nad rozpoczęciem prac nad scenariuszem. Poniżej kilka subiektywnych porad dotyczących łatwego ulepszenia scenariuszy RPG (a szczególnie tych konkursowych): 1. Sprawdź czy możesz przenieść go na kartkę a4 Może być spisana w formie punktów, diagramu czy jakiegoś schematu strzałkowego. Jeśli przygoda jest dobra to musi się to udać (widziałem rysunek z 50 stronnicowego  zwycięskiego scenariusza z poprzedniego Q- tak więc się da). Jeśli się nie da, to znaczy że ...

Kierunek na Quentin!

24-05-2016 20:08
8
Komentarze: 28
Kierunek na Quentin!
Niedawno minęła symboliczna granica- 100 dni na wysłania prac na konkurs Quentin 2016. Jest to odpowiedni moment na rozpoczęciem przygotowań- czas ma bowiem tendencję do coraz szybszego upływania w miarę zbliżania się do ostatecznego terminu oddania prac. Nawet w przypadku powtórzenia się czarnego scenariusza z zeszłego roku (jedynie pięć prac) aby wygrać trzeba napisać solidny scenariusz. W cyklu notek mam zamiar przedstawić wam kilka aspektów przygotowań oraz garść porad własnych (właśnie zdałem sobie sprawę że pierwszą pracę na Q napisałem ponad dekadę temu- ale ten czas leci!). Czy jest p...

Gra o Tron: Wojna Pięciu Królów. Część II

31-03-2016 22:37
2
Komentarze: 4
Gra o Tron: Wojna Pięciu Królów. Część II
Zgodnie z tym, czego dowiedziałem się z komentarzy z poprzedniego wpisu w  PLIO: GOTRPG  zawarte są zasady budowy rodzin i cała pożądana strategiczna przybudówka (szkoda że w starterze mamy zamiast tego walkę z bandytami). Nie ma wiec potrzeby wyważać otwartych drzwi z większym projektem. Na sesje jednak już się umówiłem, wiec trzeba było coś przygotować. Nie będę podawał całej rozpiski lecz kilka pomysłów, jak przygotować coś podobnego samemu: Historia rodu Na początku chciałbym zaznaczyć że gra nie jest ortodoksyjna względem książkowego pierwowzoru (głównie na wypadek gdyby Szczu...

RNI4 - podsumowanie

07-03-2016 15:31
9
Komentarze: 2
RNI4 - podsumowanie
Na stronie konkursu ukazały się komentarze jury odnośnie prac. Jest to więc dobry moment na podsumowanie oraz podziękowania: - Na konkurs przyszło 12 prac, wszystkie "na poziomie"- gratulacje dla autorów, mam nadzieje że projekty będą rozwijane! - Podziekowania dla jurorów (wszytsko było o czasie pomimo napiętego grafiku) oraz konwentu NERD2016! Na koniec jeszcze raz gratulacje dla Enca za  SYMULAKRUM!

Kości zostały rzucone... [RNI4]

16-02-2016 19:24
10
Komentarze: 13
W działach: Rzut na Inicjatywę
Kości zostały rzucone... [RNI4]
Na konkurs Rzut na Inicjatywę 4 zgłoszonych zostało 12 prac- tak więc frekwencja dopisała. Wynik zostanie ogłoszony 20.02.16 w czasie konwentu NERD 2016: Roll Initiative!  Na konkurs zgłoszono następujące prace (według kolejności zgłoszeń): Zielony Nos                            Autor: Szymon „Noobirus” Piecha Piraci Pary                             Autorzy:Kornel "lenrock" Misiejuk, Michał "papcio&...

SouldinX [RNI4]

16-02-2016 18:56
1
Komentarze: 0
W działach: Rzut na Inicjatywę
SouldinX [RNI4]
SouldinX to gra narracyjna odwołująca się  do komputerowych bijatyk, czyli gier w których naprzeciw siebie  staje dwóch przeciwników, a w finale pozostaje tylko jeden. Bardziej jednak niż  nad szczegółowym odwzorowaniu mechaniki walki, SouldinX pochyla się  nad fabularną  otoczką  towarzyszącą  pojedynkom. SouldinX  to historia obejmująca nieraz kilka odsłon serii, rozpisanych na kilkunastu (jak nie kilkadziesiąciu) bohaterów, wszystkie  koligacje, wendety i twisty w które  wmieszane są  postacie z jakże różnych bajek. Autor: Kordian Kraw...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.