Blog

Wyświetlono rezultaty 31-40 z 73.

Odpowiedź na Ocena rysu historycznego zwycięskiego scenariusza „1879”

23-09-2014 02:09
6
Komentarze: 52
Tytułową ocenę można przeczytać: tutaj TŁO: Jak słusznie zauważyli autorzy oceny już na samym początku praktycznie wszystko to zabawa konwencją historyczną. Nie widzieliśmy żadnej potrzeby umieszczać prawdziwych nazw ulic, prawdopodobnych ilości pięter czy rzeczywistej ilości mieszkańców. Podana w tekście jest jedynie ułuda grubo szkicowana pod kątem sesji RPG. Tak więc nie „jak wyglądała Warszawa XIX wieku” ale „jakie wyobrażenie Warszawy XIX może wydawać się atrakcyjne”- patrząc na komentarze sędziów jak widać skutecznie. Szkoda więc że autorzy „oceny” na...

Mechanik poszukiwany

18-09-2014 21:48
7
Komentarze: 10
Mechanik poszukiwany
Drużyna Fobium Industries poszukuje chętnego do współpracy nad systemem RPG- nową wersją Compendium Maleficarum. Projekt jest już zaawansowany jednak potrzebujemy osoby do rozwinięcia (lub stworzenia nowej) mechaniki. System ma mieć charakter komercyjny tak więc przewidywane jest wynagrodzenie. Finał projektu planujemy na początek roku 2015. Chętnych proszę o PW- najlepiej z przykładem własnego scenariusza/autorki solidnej od strony mechanicznej. 

Czy przedwieczni sami wracają do domu? (Q2014)

16-09-2014 21:24
3
Komentarze: 12
Czy przedwieczni sami wracają do domu? (Q2014)
Niniejsza notka jest związana z kwestią poruszoną w komentarzach jury. Jednocześnie 1879 ma pojawić się w MiMie tak więc warto  ulepszyć tekst. O co dokładnie chodzi? Finał Niezmierzona kosmiczna potęga została przyzwana. Prawie całkowita ciemność ratuje umysły większości obserwatorów a jest ich wielu bowiem bestia pojawiła się mieście. Czarodziej wykrzykuje swoją prośbę po czym pada mamrocząc w obłąkaniu. Epilog Wschód słońca, postacie uciekły, są ranne a może świętują pochód kosmicznej grozy. No właśnie… skoro Bóg zewnętrzny (lub przedwieczny) się już pojawił to co dzieje się...

W obronie scenariusza [polemika z nowym MiMem]

06-09-2014 13:41
10
Komentarze: 8
Pierwsza próbka materiałów w nowym MiMie przywróciła mi wspomnienia o poprzedniku. W szczególności burzliwe dyskusje o wyższości jednego sposobu grania nad drugim, czy systemach mających pokazać "prawdziwe RPG". Większość artykułu ma charakter informacyjny i wskazuje alternatywy do klasycznych metod przygotowania sesji do MG - z nimi nie widzę potrzeby polemizować. Jednak z wieloma stwierdzeniami, jako miłośnik pisania i używania scenariuszy, nie mogą się zgodzić. Po co grę się planuje? Jak dowiadujemy się z tekstu, scenariusz jest narzędziem dla spętania graczy przez samozwańczego...

Q2014- komentarze do prac poza finałem cz. II/II

03-09-2014 16:24
7
Komentarze: 2
Q2014- komentarze do prac poza finałem cz. II/II
Łowca Snów Najobszerniejsza i najbardziej pieczołowicie wykonana praca z tej edycji Quentina. Ozdobiona świetnymi ilustracjami, b. dobrym podkładem muzycznym i klimatycznymi opisami (Archwista, Modernizm).  Mamy też ciekawe, rozbudowane postacie i sporo mechanicznego wsparcia dla pracy MG. Jest to praca bardzo podobna do Urodzonych po śmierci- jednak słabsza w kilku punktach.  Filmowa fabuła wydaje się nie unosić świata (który choć również wypełniony Matrixem, Incepcją i kilkoma innymi dziełami)- w Urodzonych widać większą synergie. Brakuje mi też trochę większej dowolności dla grac...

Q2014- komentarze do prac poza finałem cz. I/II

02-09-2014 21:43
7
Komentarze: 0
Q2014- komentarze do prac poza finałem cz. I/II
Coma Praca solidna od strony technicznej- rysunki, jasny układ treści i łatwy w zrozumieniu tekst. Dobry również w kwesti mechaniki- mamy statystyki, podpowiedzi co do modyfikatrów i zasady dodatkowe dla świata snu. Gładkie jest wprowadzenie, fajny jest też dylemat z banitami. Niestety podobnie jak w przypadku scenariusz na konkurs  WFRPP sądze że fabuła jest zbyt prosta (dungeon crawl ) a patent senny troche w tej formie jest ograny (tzn. nie ma tak pożadany WOW).  Największym jest zależność graczy od mniej i bardziej nachalnych wskazówek: a) "czaru nie da się rozproszyć"-...

Q2014- komentarze do prac finałowych

29-08-2014 11:33
10
Komentarze: 5
Q2014- komentarze do prac finałowych
Ostatni rozkaz Świetny klimat, rozbudowane i egzotyczne tło, żywe postacie i miła dla oka forma- w scenariuszu jest wszystko co stanowi już wizytówkę autorki. Prace warto przeczytać nawet jeśli nie prowadzi się cudzych scenariusz-  Mongolia roku 1921 jest bardzo inspirująca (czy to w wersji historycznej czy podszytej mitami chtulhu). Kolejnym mocnym punktem jest "otwarte" związanie postaci np. to czy postać opowie innym swoją historie fajni wpływa na dalsze wydarzenia. Niestety w pewnym momencie historia zdaje się zmierzać zbytnio w jednym kierunku- konfliktu zbrojnego. Sądzę...

Psy w winnicy- uwagi na szybko

23-08-2014 17:39
8
Komentarze: 18
Psy w winnicy- uwagi na szybko
Po lekturze polskiej edycji gry Vincenta Bakera jestem pod sporym wrażeniem. Co jest fajne: a) Synergia- dosłownie każdy element gry wspiera główną idee oraz styl rozgrywki. Mechanika konfliktów oraz ich eskalowania jest wspierana przez brutalny i surowy świat Terytorium Desert. Umiecowanie postaci w świecie świetnie wykorzystuje mechanizm projektowania miast (który też ma wbudowane poziomy "eskalacji"). b) Kompletność i oszczędność- na 125 stronach w niedużym formacie (który zresztą bardzo dobrze leży w rękach) zawarte jest wszystko co potrzebne do gry. Szczególnie jestem pod wraż...

Moralitety Szalonego Księcia [konkurs o Kufel]

30-06-2014 18:20
4
Komentarze: 0
Moralitety Szalonego Księcia [konkurs o Kufel]
Scenariusz opisujący przenikanie się światów- karczmy terroryzowanej przez szalonego władcę i moralitetów tworzonych przez bohaterów graczy. Przygoda może być "jednostrzałówką" lub pobocznym epizodem w kampanii. System: Zabawa konwencją z elementami świata Warhammera Ilość graczy: 3-5 Gotowe postacie: Nie Ilość sesji: 1 Link: Tutaj

Polowanie na Smętka [konkurs o Kufel]

27-06-2014 09:09
5
Komentarze: 4
Polowanie na  Smętka [konkurs o Kufel]
Niniejszy scenariusz przeznaczony jest do systemu Cold City. Jest on przeznaczony jest dla 2-3 graczy. Po pewnych zmianach scenariusz ten można poprowadzić w systemie Zew Chthulhu. Scenariusz opisuje kilka dni z życia posterunku PAP na terenach byłych Prus. Zawarto w nim mieszaninę intrygi i śledztwa w sprawie dziwnych istot i niemieckich szpiegów. Praca zgłoszona na konkurs o Kufel. Link: TUTAJ

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.