Blog

Wyświetlono rezultaty 41-50 z 73.

# Game Chef- komentarze na serio

30-05-2014 23:59
3
Komentarze: 1
W działach: Game Chef 2014
# Game Chef- komentarze na serio
Kiedy nie masz książki napisz własną Patrz rysunek. Bestseller Inc. Teoria: Jest to gra narracyjna opierająca się na kartach postaci oraz wydarzeń. Opowiadać mają historię zmagań młodych autorów z publikacją. Jest to solidna, skończona praca dająca to co zapowiada- lekką i szybką rozrywkę na kilka razy. Instrukcja oraz karty wspierają idee wydrukuj i zagraj. W praktyce: Grę przetestowałem na trudnym materiale (choć wydaje mi się targecie gry)- dziewczynach zupełnie nie zainteresowanych graniem, RPG i fantastyką jednak mający najnowsze wieści ze świata polskich celebrytów (zdziwilibyście si...

Portal: TOP 10 vol. II

25-05-2014 01:52
3
Komentarze: 3
W działach: Portal TOP 10
Portal: TOP 10 vol. II
10. Pinokio, Autor: Ignacy Trzewiczek, Portal 3; Typ: Scenariusz do WFRP 9. W świecie psychodramy / Psychopata Autor: Michał Oracz, Portal 3 i 4 Typ: Mini-gra narracyjna 8. Sim wiocha Autor: Marcin "Telefac" Wiśniewski, Portal 4 Typ; Gra karciana 7. 10 migawek z Miasta Nocy Autor: Andzrzej Stój,Portal 14 Typ: Materiał do gry CP2020 6. Czarny slimak Czerwony Muchomor Autor: Michał Sołtysiak, Portal 14 Typ: Gra Nowej Fali. 5. Sen na 12 osób Autor: JeRZy Rzymowski, Portal 13 Typ: Scenariusz LARPA 4. O wyborach Autor: Ignacy Trzewiczek, Portal 17 TyP; Almanach Dark Fa...

Portal: TOP 10 vol. I

24-05-2014 23:34
5
Komentarze: 7
W działach: Portal TOP 10
Portal: TOP 10 vol. I
Pomimo tego że dwumiesięcznik Portal nie ukazuje się już od ponad 10 lat wciąż echa tekstów w nim zawartych pobrzmiewają w fandomie RPG. W niniejszej serii postaram się wskazać teksty szczególnie warte przeczytania. Oczywiście wybór z ponad 2000 stron nie jest łatwy- w spisie postaram się wskazać różne rodzaje tekstów.   10. Pinokio, Autor: Ignacy Trzewiczek, Portal 3; Typ: Scenariusz do WFRP Przegląd najlepszych artykułów z czasopisma Portal zaczynam od scenariusza będącego kwintesencją pierwszych numerów. Przygoda Ignacego Trzewiczka umieszczona w realiach cyklu Kroniki Starego Świa...

# Game Chef- komentarze na szybko vol. 2

24-05-2014 19:12
5
Komentarze: 0
W działach: Game Chef 2014
# Game Chef- komentarze na szybko vol. 2
Prom Gra narracyjna w oparciu o karty scen opowiadającach o losach 6 pasażerów promu, na którym dzieją się niepokojące wydarzenia. Jest to pełna gra - w zasadzie gotowa do druku (jest nawet wspomnieniem o tym jak to należy uważać, aby nie urazić innych graczy). W dodatku jest to bardzo dobra gra- lokacja, "wymienialność" bohaterów oraz wskazówki co do prowadzenia świetnie współdziałają. Bardzo dobre jest też opisanie settingu- nie ma tutaj niepotrzebnych wręcz szczegółów ( jeśli widzieliśmy kiedyś film katastroficzny  wiemy co robić) a zarazem nie mamy poczucia że autor zwala n...

# Game Chef- komentarze na szybko vol. 1

20-05-2014 02:43
12
Komentarze: 6
W działach: Game Chef 2014
# Game Chef- komentarze na szybko vol. 1
Przejrzałem już dzisiaj pierwsze cztery pracę. Pierwotnie miał być to komenatrz pod wieścią ale się rozrósł. Jako że warto kuć żelazo póki gorące to mam komentarz-recenzję i pierwszego faworyta do kolejnego etapu. W miarę czytania dalej postaram się umieścić komentarze do wszystkich prac. Pierwsze cztery prace (według kolejności zgłoszeń) Sellar – Sierp Pierwszego Żniwiarza W tym przypadku jest to szkic gry- mieszanki gry fabularnej z planszówką i grą karcianą. Tekst instrukcji-szkicu pracy pozostawia mnie w rozterce. Z jednej strony ciężko jest ocenić to czego nie ma- autor bowiem ni...

RNI3 - prace konkursowe

06-05-2014 12:01
14
Komentarze: 1
Termin pisania projektów na konkurs minął i można teraz spokojnie przeglądać nadesłane pracę. Wyniki będą najpóźniej 5.06.2014 Ostatecznie ukończone zostały 4 projekty. Królestwa Autor: Tomasz 'Salam' Widziński Wewnętrzny Krąg Autor: Przemysław "Thronaar" Wasilewski Aspiradora: Buczący Horyzont Autor: Kordian "sil" Krawczyk Zapomniana Nierzeczywistość  Autor: Marweł Baśniarz   Autorom dziękuje za przygotowanie projektów a czytelników poltera zapraszam do czytania, grania i komentowania.

Dark Souls II - recenzja

25-04-2014 12:16
3
Komentarze: 0
W działach: recenzje
Dark Souls II - recenzja
Niedawno premierę miała produkcja będąca następczynią ikony „hardkorowej gry RPG” czyli Dark Souls 2. Jest to gra action-RPG w widoku TPP osadzona w mrocznym świecie fantasy. Wysokie oczekiwania wobec drugiej części (a może trzeciej bowiem Dark Souls jest duchowym następcą Demons Souls) były jak najbardziej zasadne. Czy From Software sprostało im i czy warto zmierzyć się z tą grą? Mechanika Trudność Osią oraz podstawą gry nie jest fabuła, grafika czy muzyka. Jest nim mechanizm walki klasycznym arsenałem fantasy- bronią białą, łukami czy czarami. Mechanizm wydaje się prosty- ciosó...

Tabela złośliwości- jak bym to widział

11-04-2014 13:50
6
Komentarze: 6
Tabela złośliwości- jak bym to widział
Niniejsza notka miała być komentarzem do artykułu (tutaj) ale się zbyt rozrosła. Ma ona służyć zaproponowaniu alternatywnej koncepcji użycia podanych zdarzeń w grze. a) Ścieżka przeznaczenia Złe uroki, przekleństwa boga złodziejstwa i spojrzenie elfa to codzienność mieszkańców starego świata. Aby jednak gracz nie czuł się „kopnięty przez los” najpierw należy dać graczom przyczynę złych zdarzeń. Najważniejsze w tym jest aby gracza sprowokować do skuszenia złego losu z jednoczesną alternatywą. Oto kilka uniwersalnych propozycji: - Uczeń maga Podczas mijania się na rogatkach, sta...

RNI3: Zgłoszone prace

01-04-2014 10:14
6
Komentarze: 4
RNI3: Zgłoszone prace
Na konkurs zgłoszono 6 prac czyli o jedną więcej niż w poprzedniej edycji. Zgodnie z kolejnością zgłoszeń: Ghost Riders Królestwa Wewnętrzny Krąg Aspiradora: Buczący Horyzont Zapomniana Nierzeczywistość  Cosa Nostra Autorom dziękujemy za zgłoszenie. Zgodne z regulaminem pełne wersje powinny być gotowe do 5.05.2014

RNI3- do napisania jeden krok..

13-03-2014 22:08
3
Komentarze: 2
RNI3- do napisania jeden krok..
Termin nadsyłania prac zbliża się powoli ale nieubłaganie (szkic do 1.04.2014, wersja finalna: 5.05.2014). Jest go jednak wystraczająco aby zgłosić swój system. Dla tych którzy się wachają uwag: - "Mój system jest za duży": limit 50k znaków dotyczy konkursu. Na potrzeby druku zwycięskiej nię będzie problemu z jego powiększeniem nawet do 100k. - "Mój system jest za mały": niewielkie gry też mają szansę. W przypadku zwycięstwa mini-gry postaramy wymyślić coś bajerowego jeśli chodzi o formę/ilość (np. wyryte na pniaku, glinianych tabliczkach albo w 200 zamiast 50 sztukach). ...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.