Blog

Wyświetlono rezultaty 41-50 z 80.

W obronie scenariusza [polemika z nowym MiMem]

06-09-2014 13:41
10
Komentarze: 8
Pierwsza próbka materiałów w nowym MiMie przywróciła mi wspomnienia o poprzedniku. W szczególności burzliwe dyskusje o wyższości jednego sposobu grania nad drugim, czy systemach mających pokazać "prawdziwe RPG". Większość artykułu ma charakter informacyjny i wskazuje alternatywy do klasycznych metod przygotowania sesji do MG - z nimi nie widzę potrzeby polemizować. Jednak z wieloma stwierdzeniami, jako miłośnik pisania i używania scenariuszy, nie mogą się zgodzić. Po co grę się planuje? Jak dowiadujemy się z tekstu, scenariusz jest narzędziem dla spętania graczy przez samozwańczego...

Q2014- komentarze do prac poza finałem cz. II/II

03-09-2014 16:24
7
Komentarze: 2
Q2014- komentarze do prac poza finałem cz. II/II
Łowca Snów Najobszerniejsza i najbardziej pieczołowicie wykonana praca z tej edycji Quentina. Ozdobiona świetnymi ilustracjami, b. dobrym podkładem muzycznym i klimatycznymi opisami (Archwista, Modernizm).  Mamy też ciekawe, rozbudowane postacie i sporo mechanicznego wsparcia dla pracy MG. Jest to praca bardzo podobna do Urodzonych po śmierci- jednak słabsza w kilku punktach.  Filmowa fabuła wydaje się nie unosić świata (który choć również wypełniony Matrixem, Incepcją i kilkoma innymi dziełami)- w Urodzonych widać większą synergie. Brakuje mi też trochę większej dowolności dla grac...

Q2014- komentarze do prac poza finałem cz. I/II

02-09-2014 21:43
7
Komentarze: 0
Q2014- komentarze do prac poza finałem cz. I/II
Coma Praca solidna od strony technicznej- rysunki, jasny układ treści i łatwy w zrozumieniu tekst. Dobry również w kwesti mechaniki- mamy statystyki, podpowiedzi co do modyfikatrów i zasady dodatkowe dla świata snu. Gładkie jest wprowadzenie, fajny jest też dylemat z banitami. Niestety podobnie jak w przypadku scenariusz na konkurs  WFRPP sądze że fabuła jest zbyt prosta (dungeon crawl ) a patent senny troche w tej formie jest ograny (tzn. nie ma tak pożadany WOW).  Największym jest zależność graczy od mniej i bardziej nachalnych wskazówek: a) "czaru nie da się rozproszyć"-...

Q2014- komentarze do prac finałowych

29-08-2014 11:33
10
Komentarze: 5
Q2014- komentarze do prac finałowych
Ostatni rozkaz Świetny klimat, rozbudowane i egzotyczne tło, żywe postacie i miła dla oka forma- w scenariuszu jest wszystko co stanowi już wizytówkę autorki. Prace warto przeczytać nawet jeśli nie prowadzi się cudzych scenariusz-  Mongolia roku 1921 jest bardzo inspirująca (czy to w wersji historycznej czy podszytej mitami chtulhu). Kolejnym mocnym punktem jest "otwarte" związanie postaci np. to czy postać opowie innym swoją historie fajni wpływa na dalsze wydarzenia. Niestety w pewnym momencie historia zdaje się zmierzać zbytnio w jednym kierunku- konfliktu zbrojnego. Sądzę...

Psy w winnicy- uwagi na szybko

23-08-2014 17:39
8
Komentarze: 18
Psy w winnicy- uwagi na szybko
Po lekturze polskiej edycji gry Vincenta Bakera jestem pod sporym wrażeniem. Co jest fajne: a) Synergia- dosłownie każdy element gry wspiera główną idee oraz styl rozgrywki. Mechanika konfliktów oraz ich eskalowania jest wspierana przez brutalny i surowy świat Terytorium Desert. Umiecowanie postaci w świecie świetnie wykorzystuje mechanizm projektowania miast (który też ma wbudowane poziomy "eskalacji"). b) Kompletność i oszczędność- na 125 stronach w niedużym formacie (który zresztą bardzo dobrze leży w rękach) zawarte jest wszystko co potrzebne do gry. Szczególnie jestem pod wraż...

Moralitety Szalonego Księcia [konkurs o Kufel]

30-06-2014 18:20
4
Komentarze: 0
Moralitety Szalonego Księcia [konkurs o Kufel]
Scenariusz opisujący przenikanie się światów- karczmy terroryzowanej przez szalonego władcę i moralitetów tworzonych przez bohaterów graczy. Przygoda może być "jednostrzałówką" lub pobocznym epizodem w kampanii. System: Zabawa konwencją z elementami świata Warhammera Ilość graczy: 3-5 Gotowe postacie: Nie Ilość sesji: 1 Link: Tutaj

Polowanie na Smętka [konkurs o Kufel]

27-06-2014 09:09
5
Komentarze: 4
Polowanie na  Smętka [konkurs o Kufel]
Niniejszy scenariusz przeznaczony jest do systemu Cold City. Jest on przeznaczony jest dla 2-3 graczy. Po pewnych zmianach scenariusz ten można poprowadzić w systemie Zew Chthulhu. Scenariusz opisuje kilka dni z życia posterunku PAP na terenach byłych Prus. Zawarto w nim mieszaninę intrygi i śledztwa w sprawie dziwnych istot i niemieckich szpiegów. Praca zgłoszona na konkurs o Kufel. Link: TUTAJ

# Game Chef- komentarze na serio

30-05-2014 23:59
3
Komentarze: 1
W działach: Game Chef 2014
# Game Chef- komentarze na serio
Kiedy nie masz książki napisz własną Patrz rysunek. Bestseller Inc. Teoria: Jest to gra narracyjna opierająca się na kartach postaci oraz wydarzeń. Opowiadać mają historię zmagań młodych autorów z publikacją. Jest to solidna, skończona praca dająca to co zapowiada- lekką i szybką rozrywkę na kilka razy. Instrukcja oraz karty wspierają idee wydrukuj i zagraj. W praktyce: Grę przetestowałem na trudnym materiale (choć wydaje mi się targecie gry)- dziewczynach zupełnie nie zainteresowanych graniem, RPG i fantastyką jednak mający najnowsze wieści ze świata polskich celebrytów (zdziwilibyście si...

Portal: TOP 10 vol. II

25-05-2014 01:52
3
Komentarze: 3
W działach: Portal TOP 10
Portal: TOP 10 vol. II
10. Pinokio, Autor: Ignacy Trzewiczek, Portal 3; Typ: Scenariusz do WFRP 9. W świecie psychodramy / Psychopata Autor: Michał Oracz, Portal 3 i 4 Typ: Mini-gra narracyjna 8. Sim wiocha Autor: Marcin "Telefac" Wiśniewski, Portal 4 Typ; Gra karciana 7. 10 migawek z Miasta Nocy Autor: Andzrzej Stój,Portal 14 Typ: Materiał do gry CP2020 6. Czarny slimak Czerwony Muchomor Autor: Michał Sołtysiak, Portal 14 Typ: Gra Nowej Fali. 5. Sen na 12 osób Autor: JeRZy Rzymowski, Portal 13 Typ: Scenariusz LARPA 4. O wyborach Autor: Ignacy Trzewiczek, Portal 17 TyP; Almanach Dark Fa...

Portal: TOP 10 vol. I

24-05-2014 23:34
5
Komentarze: 7
W działach: Portal TOP 10
Portal: TOP 10 vol. I
Pomimo tego że dwumiesięcznik Portal nie ukazuje się już od ponad 10 lat wciąż echa tekstów w nim zawartych pobrzmiewają w fandomie RPG. W niniejszej serii postaram się wskazać teksty szczególnie warte przeczytania. Oczywiście wybór z ponad 2000 stron nie jest łatwy- w spisie postaram się wskazać różne rodzaje tekstów.   10. Pinokio, Autor: Ignacy Trzewiczek, Portal 3; Typ: Scenariusz do WFRP Przegląd najlepszych artykułów z czasopisma Portal zaczynam od scenariusza będącego kwintesencją pierwszych numerów. Przygoda Ignacego Trzewiczka umieszczona w realiach cyklu Kroniki Starego Świa...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.