Blog
Wyświetlono rezultaty 61-70 z 102.
Mechanik poszukiwany
18-09-2014 21:48
7
Komentarze: 10
Drużyna Fobium Industries poszukuje chętnego do współpracy nad systemem RPG- nową wersją Compendium Maleficarum. Projekt jest już zaawansowany jednak potrzebujemy osoby do rozwinięcia (lub stworzenia nowej) mechaniki.
System ma mieć charakter komercyjny tak więc przewidywane jest wynagrodzenie. Finał projektu planujemy na początek roku 2015.
Chętnych proszę o PW- najlepiej z przykładem własnego scenariusza/autorki solidnej od strony mechanicznej.
Czy przedwieczni sami wracają do domu? (Q2014)
16-09-2014 21:24
3
Komentarze: 12
Niniejsza notka jest związana z kwestią poruszoną w komentarzach jury. Jednocześnie 1879 ma pojawić się w MiMie tak więc warto ulepszyć tekst. O co dokładnie chodzi?
Finał
Niezmierzona kosmiczna potęga została przyzwana. Prawie całkowita ciemność ratuje umysły większości obserwatorów a jest ich wielu bowiem bestia pojawiła się mieście. Czarodziej wykrzykuje swoją prośbę po czym pada mamrocząc w obłąkaniu.
Epilog
Wschód słońca, postacie uciekły, są ranne a może świętują pochód kosmicznej grozy. No właśnie… skoro Bóg zewnętrzny (lub przedwieczny) się już pojawił to co dzieje się...
W obronie scenariusza [polemika z nowym MiMem]
06-09-2014 13:41
10
Komentarze: 8
Pierwsza próbka materiałów w nowym MiMie przywróciła mi wspomnienia o poprzedniku. W szczególności burzliwe dyskusje o wyższości jednego sposobu grania nad drugim, czy systemach mających pokazać "prawdziwe RPG". Większość artykułu ma charakter informacyjny i wskazuje alternatywy do klasycznych metod przygotowania sesji do MG - z nimi nie widzę potrzeby polemizować. Jednak z wieloma stwierdzeniami, jako miłośnik pisania i używania scenariuszy, nie mogą się zgodzić.
Po co grę się planuje?
Jak dowiadujemy się z tekstu, scenariusz jest narzędziem dla spętania graczy przez samozwańczego...
Q2014- komentarze do prac poza finałem cz. II/II
03-09-2014 16:24
7
Komentarze: 2
Łowca Snów
Najobszerniejsza i najbardziej pieczołowicie wykonana praca z tej edycji Quentina. Ozdobiona świetnymi ilustracjami, b. dobrym podkładem muzycznym i klimatycznymi opisami (Archwista, Modernizm). Mamy też ciekawe, rozbudowane postacie i sporo mechanicznego wsparcia dla pracy MG. Jest to praca bardzo podobna do Urodzonych po śmierci- jednak słabsza w kilku punktach. Filmowa fabuła wydaje się nie unosić świata (który choć również wypełniony Matrixem, Incepcją i kilkoma innymi dziełami)- w Urodzonych widać większą synergie. Brakuje mi też trochę większej dowolności dla grac...
Q2014- komentarze do prac poza finałem cz. I/II
02-09-2014 21:43
7
Komentarze: 0
Coma
Praca solidna od strony technicznej- rysunki, jasny układ treści i łatwy w zrozumieniu tekst. Dobry również w kwesti mechaniki- mamy statystyki, podpowiedzi co do modyfikatrów i zasady dodatkowe dla świata snu. Gładkie jest wprowadzenie, fajny jest też dylemat z banitami. Niestety podobnie jak w przypadku scenariusz na konkurs WFRPP sądze że fabuła jest zbyt prosta (dungeon crawl ) a patent senny troche w tej formie jest ograny (tzn. nie ma tak pożadany WOW). Największym jest zależność graczy od mniej i bardziej nachalnych wskazówek:
a) "czaru nie da się rozproszyć"-...
Q2014- komentarze do prac finałowych
29-08-2014 11:33
10
Komentarze: 5
Ostatni rozkaz
Świetny klimat, rozbudowane i egzotyczne tło, żywe postacie i miła dla oka forma- w scenariuszu jest wszystko co stanowi już wizytówkę autorki. Prace warto przeczytać nawet jeśli nie prowadzi się cudzych scenariusz- Mongolia roku 1921 jest bardzo inspirująca (czy to w wersji historycznej czy podszytej mitami chtulhu). Kolejnym mocnym punktem jest "otwarte" związanie postaci np. to czy postać opowie innym swoją historie fajni wpływa na dalsze wydarzenia.
Niestety w pewnym momencie historia zdaje się zmierzać zbytnio w jednym kierunku- konfliktu zbrojnego. Sądzę...
Psy w winnicy- uwagi na szybko
23-08-2014 17:39
8
Komentarze: 18
Po lekturze polskiej edycji gry Vincenta Bakera jestem pod sporym wrażeniem. Co jest fajne:
a) Synergia- dosłownie każdy element gry wspiera główną idee oraz styl rozgrywki. Mechanika konfliktów oraz ich eskalowania jest wspierana przez brutalny i surowy świat Terytorium Desert. Umiecowanie postaci w świecie świetnie wykorzystuje mechanizm projektowania miast (który też ma wbudowane poziomy "eskalacji").
b) Kompletność i oszczędność- na 125 stronach w niedużym formacie (który zresztą bardzo dobrze leży w rękach) zawarte jest wszystko co potrzebne do gry. Szczególnie jestem pod wraż...
Moralitety Szalonego Księcia [konkurs o Kufel]
30-06-2014 18:20
4
Komentarze: 0
Scenariusz opisujący przenikanie się światów- karczmy terroryzowanej przez szalonego władcę i moralitetów tworzonych przez bohaterów graczy.
Przygoda może być "jednostrzałówką" lub pobocznym epizodem w kampanii.
System: Zabawa konwencją z elementami świata Warhammera
Ilość graczy: 3-5
Gotowe postacie: Nie
Ilość sesji: 1
Link: Tutaj
Polowanie na Smętka [konkurs o Kufel]
27-06-2014 09:09
5
Komentarze: 4
Niniejszy scenariusz przeznaczony jest do systemu Cold City. Jest on przeznaczony jest dla 2-3 graczy. Po pewnych zmianach scenariusz ten można poprowadzić w systemie Zew Chthulhu.
Scenariusz opisuje kilka dni z życia posterunku PAP na terenach byłych Prus. Zawarto w nim mieszaninę intrygi i śledztwa w sprawie dziwnych istot i niemieckich szpiegów.
Praca zgłoszona na konkurs o Kufel.
Link: TUTAJ
# Game Chef- komentarze na serio
30-05-2014 23:59
3
Komentarze: 1W działach: Game Chef 2014
Kiedy nie masz książki napisz własną
Patrz rysunek.
Bestseller Inc.
Teoria: Jest to gra narracyjna opierająca się na kartach postaci oraz wydarzeń. Opowiadać mają historię zmagań młodych autorów z publikacją. Jest to solidna, skończona praca dająca to co zapowiada- lekką i szybką rozrywkę na kilka razy. Instrukcja oraz karty wspierają idee wydrukuj i zagraj.
W praktyce: Grę przetestowałem na trudnym materiale (choć wydaje mi się targecie gry)- dziewczynach zupełnie nie zainteresowanych graniem, RPG i fantastyką jednak mający najnowsze wieści ze świata polskich celebrytów (zdziwilibyście si...
Przejdź do strony: