# Game Chef- komentarze na szybko vol. 2
W działach: Game Chef 2014 | Odsłony: 170Prom
Gra narracyjna w oparciu o karty scen opowiadającach o losach 6 pasażerów promu, na którym dzieją się niepokojące wydarzenia. Jest to pełna gra - w zasadzie gotowa do druku (jest nawet wspomnieniem o tym jak to należy uważać, aby nie urazić innych graczy). W dodatku jest to bardzo dobra gra- lokacja, "wymienialność" bohaterów oraz wskazówki co do prowadzenia świetnie współdziałają. Bardzo dobre jest też opisanie settingu- nie ma tutaj niepotrzebnych wręcz szczegółów ( jeśli widzieliśmy kiedyś film katastroficzny wiemy co robić) a zarazem nie mamy poczucia że autor zwala na nas robotę. Zarzutem może być raczej słabe wykorzystanie składników- co na pewno może być istotne dla oceny sędziowskiej.
Pomoc i wsparcie dla autora: Gra powinna zostać zauważona przez dużą ilość czytelników- najlepiej żeby została wydrukowana. Może warto by było pomyśleć o jakiejś "antologii gier autorskich".
Gra, której nie napisałem na Game Chefa
Miałem zawrzeć notatki opisujące tą niestworzoną grę- niestety nie ma gry i nie ma też komentarza. A miało być tak dobrze- była by pochwała dotycząca oryginalnej i odważnej formy pracy. Niestety nie udało się- sami musicie przeczytać o tym jaka gra nie została zrobiona. Warto!
Exodus
Planszowa gra przygodowa opowiadająca o ucieczce dzikiego plemienia przed radioaktywnym opadem. Gra jest charakterystyczna dla stylu Thronaar'a- z naciskiem na klimat i rozbudowana (jak na standardy gamechef'a). Do zagrania w nią z miejsca brakuje ledwie kilku działań "technicznych"- szkoda, że nie zostało to dopięte. Instrukcję czyta się z lekko i łatwo wyobrazić sobie rozgrywkę. Pomimo dużej ilość kart/cech nie ma się poczucia "mnożenia bytów ponad konieczność". Oczywiście do poważnej oceny potrzebne by było potwierdzenie działania mechaniki- na co nie ma czasu przy szybkim przeglądaniu.
Pomoc i wsparcie dla autora: Podobnie jak w przypadku "promu"- Czas przechodzić do pisania gier na serio.
Rdza w Mechanicznym Królestwie
Gra fabularna o mechanicznych istotach. Projekt jest najbardziej klasyczny z komentowanych do tej pory zgłoszeń do GCh. Największym atutem pracy jest zarys świat- baśniowy a zarazem dosyć mroczny. Wydaje się jednak że praca nie do końca wpasuje się w koncepcje game chef'a- zarówno jeśli chodzi o główny składnik jak i motywy.
Pomoc i wsparcie dla autora: Rozbudować, dokończyć a następnie wysłać na RNI4;]
Werdykt: Kolejna czwórka pełna jest ciekawych oraz kompletnych projektów. Całe szczęście nie musze decydować o rekomendowaniu tylko jeden z prac. Gdyby jednak zaszła by taka konieczność byłbym rozdarty. W ramach szybkiego werdyktu- remis Promu i Exodusu.