Blog

Wyświetlono rezultaty 51-60 z 101.

Rzuć na inicjatywę!

12-01-2016 00:17
13
Komentarze: 31
Rzuć na inicjatywę!
Rozpoczyna się czwarta edycję konkursu Rzut na Inicjatywę. Jest to konkurs na autorskie projekty RPGowe. Nagrodą dla najlepszego systemu jest tradycyjnie wydruk pracy w 50 sztukach! (Regulamin) Co nowego w tej edycji? Objętość prac konkursowych jest mniejsza- 25k znaków, jest też opcja wysłania zaawansowanego projektu. Dzięki temu komentarze jury i społeczności mogą wskazać kierunek dalszych prac. I tak wersja "papierowa" jest zwykle dużo większa.  Zainteresowany? Podczas pisania warto zwrócić uwagę na mocne strony systemu (jeśli masz super mechanikę intryg w typowym świeci...

Oddaj właściwy głos w wyborach....

13-10-2015 16:22
0
Komentarze: 0
Oddaj właściwy głos w wyborach....
Obecnie trwają wybory... na najlepszy tekst Hammertag 2015. Ponieważ moja mini-kampania Na północ! bierze udział chciałbym szczególnie mocno zachęcić do udziału w głosowaniu oraz wybraniu właśnie jej. Do kogo skierowany jest apel? Do wszystkich tych którym na sercu leżą sprawy Imperium.Na północ! jest po prostu w innej lidze w stosunku do reszty prac. Klimatyczna, rozbudowana, wzbogacona mapkami kampania trafiająca do wszystkich fanów Warhammera. Do wszystkich tych którym Stary Świat jest obojętny a zaraz lubią poczytać solidne rpgowe teksty. Uwaga! Obietnica wyborcza: W przypadku wygranej w...

[Hammertag MMXV] Na północ!

23-09-2015 19:36
4
Komentarze: 5
[Hammertag MMXV] Na północ!
Oto moja propozycja na Hammertag MMXV.  Kampania „Na północ!” składa się ze scenariuszy Trakt Cesarski oraz Bagno- w systemie Warhammer Fantasy Roleplay ed. 2.Przeznaczone są dla drużyny 2-4 graczy. Scenariusze powinny zająć trzy dłuższe sesję, trwające około 5 godzin lub cztery krótsze. Do tekstu głównego dołączone są postacie graczy oraz tło i zasady specjalne dotyczące działania niewielkich oddziałów wojskowych. Scenariusz domyślnie opiera się o przygotowane już postacie- jednak możliwe jest również użycie innych (propozycję ich wprowadzenia są również podane) i pominięcie...

Więcej SF w SF: Algorytmiczna muzyka

04-09-2015 12:12
3
Komentarze: 1
Więcej SF w SF: Algorytmiczna muzyka
With the aid of electronic computers, the composer becomes a sort of pilot: he presses buttons, introduces coordinates, and supervises the controls of a cosmic vessel sailing in the space of sound, across sonic constellations and galaxies that he could formerly glimpse only in a distant dream. - Jannis Ksenakis Muzykę komponowaną według algorytmu znamy od wieków. W systemach SF komponowania algorytmiczne oraz wykonywana przez komputery muzyka może być ciekawym gadżetem lub normą. Poniżej znajduję się garść inspiracji z algorytmicznie komponowaną muzyką w tle. Top 10 hits SI Przemysł rozryw...

Pole bitwy [Warhammer]

21-08-2015 20:07
0
Komentarze: 14
Pole bitwy [Warhammer]
Wrzucam poniżej kolejną miniaturkę do Warhammera. Podobnie jak poprzednia pochodzi z kampanii "Słowo Kapłana" (którą obiecuje sobie kiedyś poprawić w całości). Link Edit Tekst rozbudował i poprawiłem- dzięki za komentarze i konstruktywną krytykę.

Graj konfliktem i zdradą

20-08-2015 13:10
16
Komentarze: 12
Graj konfliktem i zdradą
Wprowadzenie konfliktów pomiędzy postaciami graczy jest zadaniem trudnym i karkołomnym. Może spowodować że sesja rozleci się a wszyscy będą ją źle wspominać. Almanach Ignacego Trzewiczka wskazuje nawet dziesięć powodów dla których nie powinno się tego robić. Niestety konflikty, zdrady i sprzeczność celów zacząłem stosować w swoich scenariuszach zanim zorientowałem się że nie powinienem. Najważniejszą kwestią jest fakt że z konfliktami spójności w drużynie jest jak z wybuchem budynku- musi być kontrolowany. Jeśli to MG celowo na etapie tworzenia postaci lub już w trakcie sesji spowoduje konflik...

Pod złamanym toporem [Warhammer]

25-07-2015 01:14
7
Komentarze: 2
Pod złamanym toporem [Warhammer]
Ponieważ pisanie na Hammertag idzie wolniej niż myślałem (ale szykuje się materiał srogi jak gniew Ulryka) wrzucam niewielki epizod mogący być przerywnikiem w kampanii lub poboczną sceną w jakimś scenariuszu. Nie jest to "nowość" bowiem tekst stanowi drobną część kampanii Słowo kapłana, niemniej dla większości użytkowników pewnie będzie nieznany. Tutaj Oraz link do pełnej kampanii: Tutaj

W pancerzu na drzewo

01-11-2014 17:10
4
Komentarze: 12
W pancerzu na drzewo
Wczoraj miała miejsce premiera gry RPG stworzonej przez Varga Vikernesa (znanego raczej jako muzyka i podpalacza). Mythic Fantasy Role-playing Game można by było potraktować jako drogą ciekawostkę (http://www.ancestralcult-shop.com/en/52-mythic-fantasy-role-playing-game.html) - podręcznik kosztuje 50 euro i z opisów nie wynika żeby było to dzieło odkrywcze. Jednak prawdziwie przełomowe było podejście do kwestii testowania mechaniki zarejestrowane na videoblogu! Rozważania o rozgrywce na poziomie meta? analiza zza biurka odnośnie testów wytrzymałości? Nigdy w życiu! https://www...

Odpowiedź na Ocena rysu historycznego zwycięskiego scenariusza „1879”

23-09-2014 02:09
6
Komentarze: 52
Tytułową ocenę można przeczytać: tutaj TŁO: Jak słusznie zauważyli autorzy oceny już na samym początku praktycznie wszystko to zabawa konwencją historyczną. Nie widzieliśmy żadnej potrzeby umieszczać prawdziwych nazw ulic, prawdopodobnych ilości pięter czy rzeczywistej ilości mieszkańców. Podana w tekście jest jedynie ułuda grubo szkicowana pod kątem sesji RPG. Tak więc nie „jak wyglądała Warszawa XIX wieku” ale „jakie wyobrażenie Warszawy XIX może wydawać się atrakcyjne”- patrząc na komentarze sędziów jak widać skutecznie. Szkoda więc że autorzy „oceny” na...

Mechanik poszukiwany

18-09-2014 21:48
7
Komentarze: 10
Mechanik poszukiwany
Drużyna Fobium Industries poszukuje chętnego do współpracy nad systemem RPG- nową wersją Compendium Maleficarum. Projekt jest już zaawansowany jednak potrzebujemy osoby do rozwinięcia (lub stworzenia nowej) mechaniki. System ma mieć charakter komercyjny tak więc przewidywane jest wynagrodzenie. Finał projektu planujemy na początek roku 2015. Chętnych proszę o PW- najlepiej z przykładem własnego scenariusza/autorki solidnej od strony mechanicznej.