Blog
Wyświetlono rezultaty 71-80 z 102.
Portal: TOP 10 vol. II
25-05-2014 01:52
3
Komentarze: 3W działach: Portal TOP 10
10. Pinokio,
Autor: Ignacy Trzewiczek, Portal 3;
Typ: Scenariusz do WFRP
9. W świecie psychodramy / Psychopata
Autor: Michał Oracz, Portal 3 i 4
Typ: Mini-gra narracyjna
8. Sim wiocha
Autor: Marcin "Telefac" Wiśniewski, Portal 4
Typ; Gra karciana
7. 10 migawek z Miasta Nocy
Autor: Andzrzej Stój,Portal 14
Typ: Materiał do gry CP2020
6. Czarny slimak Czerwony Muchomor
Autor: Michał Sołtysiak, Portal 14
Typ: Gra Nowej Fali.
5. Sen na 12 osób
Autor: JeRZy Rzymowski, Portal 13
Typ: Scenariusz LARPA
4. O wyborach
Autor: Ignacy Trzewiczek, Portal 17
TyP; Almanach Dark Fa...
Portal: TOP 10 vol. I
24-05-2014 23:34
5
Komentarze: 7W działach: Portal TOP 10
Pomimo tego że dwumiesięcznik Portal nie ukazuje się już od ponad 10 lat wciąż echa tekstów w nim zawartych pobrzmiewają w fandomie RPG. W niniejszej serii postaram się wskazać teksty szczególnie warte przeczytania. Oczywiście wybór z ponad 2000 stron nie jest łatwy- w spisie postaram się wskazać różne rodzaje tekstów.
10. Pinokio,
Autor: Ignacy Trzewiczek, Portal 3;
Typ: Scenariusz do WFRP
Przegląd najlepszych artykułów z czasopisma Portal zaczynam od scenariusza będącego kwintesencją pierwszych numerów. Przygoda Ignacego Trzewiczka umieszczona w realiach cyklu Kroniki Starego Świa...
# Game Chef- komentarze na szybko vol. 2
24-05-2014 19:12
5
Komentarze: 0W działach: Game Chef 2014
Prom
Gra narracyjna w oparciu o karty scen opowiadającach o losach 6 pasażerów promu, na którym dzieją się niepokojące wydarzenia. Jest to pełna gra - w zasadzie gotowa do druku (jest nawet wspomnieniem o tym jak to należy uważać, aby nie urazić innych graczy). W dodatku jest to bardzo dobra gra- lokacja, "wymienialność" bohaterów oraz wskazówki co do prowadzenia świetnie współdziałają. Bardzo dobre jest też opisanie settingu- nie ma tutaj niepotrzebnych wręcz szczegółów ( jeśli widzieliśmy kiedyś film katastroficzny wiemy co robić) a zarazem nie mamy poczucia że autor zwala n...
# Game Chef- komentarze na szybko vol. 1
20-05-2014 02:43
12
Komentarze: 6W działach: Game Chef 2014
Przejrzałem już dzisiaj pierwsze cztery pracę. Pierwotnie miał być to komenatrz pod wieścią ale się rozrósł. Jako że warto kuć żelazo póki gorące to mam komentarz-recenzję i pierwszego faworyta do kolejnego etapu. W miarę czytania dalej postaram się umieścić komentarze do wszystkich prac.
Pierwsze cztery prace (według kolejności zgłoszeń)
Sellar – Sierp Pierwszego Żniwiarza
W tym przypadku jest to szkic gry- mieszanki gry fabularnej z planszówką i grą karcianą. Tekst instrukcji-szkicu pracy pozostawia mnie w rozterce. Z jednej strony ciężko jest ocenić to czego nie ma- autor bowiem ni...
RNI3 - prace konkursowe
06-05-2014 12:01
14
Komentarze: 1
Termin pisania projektów na konkurs minął i można teraz spokojnie przeglądać nadesłane pracę.
Wyniki będą najpóźniej 5.06.2014
Ostatecznie ukończone zostały 4 projekty.
Królestwa Autor: Tomasz 'Salam' Widziński
Wewnętrzny Krąg Autor: Przemysław "Thronaar" Wasilewski
Aspiradora: Buczący Horyzont Autor: Kordian "sil" Krawczyk
Zapomniana Nierzeczywistość Autor: Marweł Baśniarz
Autorom dziękuje za przygotowanie projektów a czytelników poltera zapraszam do czytania, grania i komentowania.
Dark Souls II - recenzja
25-04-2014 12:16
3
Komentarze: 0W działach: recenzje
Niedawno premierę miała produkcja będąca następczynią ikony „hardkorowej gry RPG” czyli Dark Souls 2. Jest to gra action-RPG w widoku TPP osadzona w mrocznym świecie fantasy. Wysokie oczekiwania wobec drugiej części (a może trzeciej bowiem Dark Souls jest duchowym następcą Demons Souls) były jak najbardziej zasadne. Czy From Software sprostało im i czy warto zmierzyć się z tą grą?
Mechanika Trudność
Osią oraz podstawą gry nie jest fabuła, grafika czy muzyka. Jest nim mechanizm walki klasycznym arsenałem fantasy- bronią białą, łukami czy czarami. Mechanizm wydaje się prosty- ciosó...
Tabela złośliwości- jak bym to widział
11-04-2014 13:50
6
Komentarze: 6
Niniejsza notka miała być komentarzem do artykułu (tutaj) ale się zbyt rozrosła. Ma ona służyć zaproponowaniu alternatywnej koncepcji użycia podanych zdarzeń w grze.
a) Ścieżka przeznaczenia
Złe uroki, przekleństwa boga złodziejstwa i spojrzenie elfa to codzienność mieszkańców starego świata. Aby jednak gracz nie czuł się „kopnięty przez los” najpierw należy dać graczom przyczynę złych zdarzeń. Najważniejsze w tym jest aby gracza sprowokować do skuszenia złego losu z jednoczesną alternatywą.
Oto kilka uniwersalnych propozycji:
- Uczeń maga
Podczas mijania się na rogatkach, sta...
RNI3: Zgłoszone prace
01-04-2014 10:14
6
Komentarze: 4
Na konkurs zgłoszono 6 prac czyli o jedną więcej niż w poprzedniej edycji. Zgodnie z kolejnością zgłoszeń:
Ghost Riders
Królestwa
Wewnętrzny Krąg
Aspiradora: Buczący Horyzont
Zapomniana Nierzeczywistość
Cosa Nostra
Autorom dziękujemy za zgłoszenie. Zgodne z regulaminem pełne wersje powinny być gotowe do 5.05.2014
RNI3- do napisania jeden krok..
13-03-2014 22:08
3
Komentarze: 2
Termin nadsyłania prac zbliża się powoli ale nieubłaganie (szkic do 1.04.2014, wersja finalna: 5.05.2014). Jest go jednak wystraczająco aby zgłosić swój system. Dla tych którzy się wachają uwag:
- "Mój system jest za duży": limit 50k znaków dotyczy konkursu. Na potrzeby druku zwycięskiej nię będzie problemu z jego powiększeniem nawet do 100k.
- "Mój system jest za mały": niewielkie gry też mają szansę. W przypadku zwycięstwa mini-gry postaramy wymyślić coś bajerowego jeśli chodzi o formę/ilość (np. wyryte na pniaku, glinianych tabliczkach albo w 200 zamiast 50 sztukach).
...
Dark Souls
06-02-2014 13:17
7
Komentarze: 26
Do premiery drugiej części tego cRPG pozostało około miesiąca więc dla tych którzy nie znają tej świetnej produkcji jest teraz idealny czas aby „przygotować” się do drugiej części. Dlaczego warto przyjrzeć się tej już nie nowej (wydana w 2011 roku) produkcji?
Kult trudności
Jest to totalne zaprzeczenie obecnego trendu „Press X to win”. Jeśli jesteś nieostrożny (2-3 ciosy) w Dark Souls zabić cię może zwykły szkielet. A gdy zginiesz twoje cenne dusze i człowieczeństwo zostają w miejscu śmierci; odradzasz się w save point’cie więc oznacza to czasem podróżowan...
Przejdź do strony: